vrijdag 16 mei 2014

Vrijdag = Etsy dag

De webwinkel Zebranas staat vandaag centraal. Dieuwke heeft het me wel heel makkelijk gemaakt, door van alles over zichzelf te schrijven:



Op de terugreis van een heerlijke vakantie in Zweden zijn we nog een paar dagen in Kopenhagen geweest, waar we onder andere Christiania hebben bezocht. Er was een kleurrijke markt, waar allemaal leuke dingen van fimoklei gemaakt werden. Daar ontstond het idee. Inmiddels is dat al een aantal jaar geleden, en vind ik het heerlijk ontspannend om met fimoklei te knutselen. Je kunt er zoveel mee! Een tijdje terug kwam het idee om mijn creaties te verkopen.



Een aantal jaar geleden heb ik mijn opleiding tot meubelmaker afgerond. Het is een leuke en vooral ambachtelijke opleiding, ik heb er veel mooie dingen gemaakt. In de praktijk is het helaas anders, het komt vaak neer op massaproductie. Dat is niet mijn ding. Daarom heb ik de kennis van het meubelmaken gelaten voor wat het is.

Helaas is het te duur om als hobby te doen, aangezien je veel machines en natuurlijk een werkruimte nodig hebt. Het lijkt me leuk dat als mijn shopje tot iets groters is uitgegroeid, toch iets met hout te gaan doen. Het blijft natuurlijk prachtig materiaal. Op dit moment ben ik bezig met een opleiding tot grafisch vormgever. Iets heel anders, maar toch weer creatief.



Je kunt in mijn shopje ook mini's van Lush-producten vinden. Lush is een heerlijk merk dat natuurlijke verzorgingsproducten maakt, met de hand. De producten die ze verkopen zien er ook altijd prachtig uit. Ik vind het mooi om mijn liefde voor het knutselen te combineren met mijn liefde voor Lush.

Als resultaat kwam daar het magnetensetje met zeven mini-bubble bars van Lush uit. Ik ben ook oorbellen gaan maken. Ik ben druk bezig met het maken van meer mini's, die zul je de komende wel in mijn shopje zien verschijnen. Ook ben ik bezig met het maken van meer 'reguliere' sieraden en magneten.
Ook maak ik dingen op bestelling, zowel gewone fimocreaties als mini's van Lush.


Geen opmerkingen: