vrijdag 21 maart 2014

Vrijdag = Etsy dag



De geshowde producten komen vandaag uit de Etsywinkel Marinabooks. Ik heb Marina drie vragen gesteld en dit zijn haar antwoorden:

Voor het boekbinden heb je speciale vaardigheden nodig, hoe heb je die je eigen gemaakt?
Op mijn opleiding voor docente textiele werkvormen heb ik tijdens een introductie geleerd hoe we een tekeningen map moesten maken. Dit vond ik zo leuk dat toen ik, jaren later, zag dat de Volksuniversiteit een cursus boekbinden gaf, ik daar eigenlijk niet over na hoefde te denken. Ik ben die gaan volgen en toen ik de basis grotendeels onder de knie had heb ik nog een aantal workshops gedaan om meer specifieke bindingen te leren.

Verder bezit ik een nog steeds groeiende reeks boeken over boekbinden waaruit ik veel informatie haal. En ben ik groot fan van Pinterest waar je heel veel kunt vinden over boekbinden die ik dan vervolgens uitprobeer. Ik vind het dus heel leuk om dingen te testen, uit te proberen. Ik merk dat je daardoor ook heel veel leert.




Zelf vind ik de driehoekige Leporello het meest bijzonder, maar is er een item dat het meest verkocht wordt?
De Leporello vind iedereen heel spannend maar degene die op Etsy staat is erg klein. Het was een uitprobeersel voor mijn workshops die ik geef. Heb hier nu wel een opdracht voor om hem groter te maken zodat hij als een soort receptieboek gebruikt kan worden. Maar echt een specifiek item dat veel verkocht wordt heb ik eigenlijk niet, Maar ik denk dat dit komt omdat ik unieke producten maak en eigenlijk is er geen een hetzelfde.



Heb je een blog, relevante site, Facebookaccount, Pinterest? En zijn jouw producten ook ergens anders te koop, bijvoorbeeld op een markt of in een (tijdelijke) winkel?
Ik heb op dit moment een Facebook account die nog heel pril is. Ik ben hier nog niet zo lang geleden mee begonnen. Het plan is om hier veel informatie op te zetten. Ook over mijn workshops die ik veel geef. Marktjes ga ik dit jaar voor het eerst doen. Zodra ik daar meer zekerheid over heb wanneer en waar ik ga staan zal dit op mijn facebook bekend worden gemaakt.

Geen opmerkingen: