vrijdag 13 december 2013

Pompons in de kerstboom



Op deze manier heb ik snel een aantal pompons gemaakt voor in de kerstboom. De oude (ook zelfgemaakte) kerstballen van 30 jaar geleden, konden namelijk echt niet meer. Ze waren behoorlijk vergeeld en bij sommige balletjes kwam de stof los. Hieronder zie je ze, zoals ze een paar jaar geleden nog waren. Met name de glanzende witte stof verouderde opeens in een snel tempo.



Dus zette ik de pianokruk op zijn kop en begon met winden. Eigenlijk ging dat heel voorspoedig, maar ik heb wel een paar tips.
  • Wind vooral niet te strak, ik moest alles er weer afhalen en opnieuw beginnen omdat het te strak was. Zo vielen er geen pompons van te maken.
  • Een tweede tip is om genoeg draad te gebruiken. Mijn pompons bestaan eigenlijk uit te weinig draadjes, hoofdzakelijk omdat ik te lui was om op te zoeken wat 200 yard voor afstand is. Inmiddels weet ik het wel. Een yard is ongeveer 0,91 meter. Tweehonderd yard is dus ruim 180 meter, dat is toch tamelijk wat.
En hoe werd het? Tja. ik heb alleen maar een zeer vage foto die je hieronder ziet. Als ik klaar ben met de kerstboom dan probeer ik de boom beter te fotograferen.

Geen opmerkingen: