donderdag 28 november 2013

Nuttige handwerken



Natuurlijk was de term "nuttige handwerken" een soort verzamelnaam, maar in dit geval bedoel ik eigenlijk klusjes op handwerkgebied. Je herkent dat vast wel: een lusje aannaaien, een zoom herstellen of aanbrengen, een knoop aanzetten.

De foto hierboven toonde ik al eens, om de sluiting van mijn vest te laten zien. Wat ik echter niet vertelde, was dat die zelfde sluiting bij de eerste keer dat ik het vest wilde dragen kapot ging. Hij brak in een ommezien af, eigenlijk al bij het aantrekken. Nou was het geen nieuwe sluiting, maar ik keek toch op mijn neus.

Maanden later heb ik het vest voorzien van een nieuwe sluiting, een truitje gezoomd met de flanelsteek enzovoorts. Eindelijk weer eens "nuttige handwerken", die stel ik meestal zo lang mogelijk uit. Dan kan ik nu met een gerust hart op de normale werkstukken overgaan. Er ligt geen enkel klusje meer te wachten.

3 opmerkingen:

crea oma monique zei

mooi!!!

Hobbyrita zei

Heel mooi vestje en een prachtige sluiting! Je hebt weer een nuttig handwerkje gedaan!
Grtjes, rita.

Annet zei

Heel herkenbaar!