zondag 15 september 2013

Een handwerkboek op zondag



Vandaag een wat afwijkende "handwerkboek op zondag" omdat ik in één keer mijn relevante aankopen van het boekenfestijn wil bespreken. In de categorie hobby vind ik elke keer wel wat, zo ook deze keer. Voor 4,95 kocht ik "Makoto's cross-stitch super collection" van Makoto Oozu. Het is een verzameling van vooral kleine motiefjes om te borduren in kruissteek waarbij nu eens andere afbeeldingen zijn gebruikt. Een fototoestel bijvoorbeeld of een stofzuiger of een dinosaurus. Vooral als je wat minder lievig wil borduren, kan dit een geschikt boek zijn.

Daarnaast kocht ik een rondbreinaald nummer 9 en een klein borduurpakketje van een rockgitaar. Verder lag er ook nog het boek "Knitted toys, 25 fresh and fabulous designs" van Zoë Mellor uit 2006. Er staan in dit Engelse boek een aantal patronen die me aanspreken. De "colourful mouse" lijkt me snel te maken, de vingerpoppetjes zijn leuk en de schildpad en de dashond lijken me ingewikkelder maar wel de moeite waard. Daar staan een aantal patronen tegenover die me minder aanspreken zoals de robot (raar van vorm), de jongenspop (vreemde broek) en de enorme slang (lijkt teveel op de slangen die de tocht moesten weren uit de jaren tachtig). Maar ja, wanneer vind je nu alle patronen in een boek leuk?

Voor slechts 2,95 kocht ik ook nog "Fantasy cross stitch 60 spellbinding designs" van Lesley Teare uit 2008. Ik weet het, het boek lag er op een eerder boekenfestijn ook. Als ik het me goed herinner, aarzelde ik en legde het uiteindelijk weg. Sommige ontwerpen ben ik in de tussentijd elders tegen gekomen, maar dit is toch wel een mooi boek met onder meer een gotisch alfabet dat me aanspreekt.

1 opmerking:

Ann zei

Op het Boekenfestijn kan je altijd leuke boeken voor een schijntje kopen.
Ik heb ook dit boek van Lesley Teare gekocht :-). Er staan mooie dingen in hé?!
Groetjes,
Ann