dinsdag 5 februari 2013

Beiers bont, de achterkant

Soms maakt een vraag van een ander je alert. Dit keer ging het om de afwerking aan de achterkant van Beiers bont. Tja, volgens mij staat dat in geen enkel boekje!

Ik heb zeker niet de pretentie om het te weten, maar ik denk toch dat ik voor een aardige oplossing heb gekozen. Met de naaimachine heb ik de stof eerst aan alle kanten gezigzagd op de rand. Vervolgens heb ik de stof één vierkantje omgevouwen en vastgenaaid met de hand met een overhandse steek. Daarbij zijn de witte stofdraden gebruikt om een en ander onzichtbaar te bevestigen.

Op de hoeken is de stof dus dubbel, maar niets is driedubbel en te dik. Kun je de voor- en de achterkant van de hoeken goed zien op de foto's?


5 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Ziet er moeilijk uit, ik begrijp er niet veel van maar vind het wel heel mooi!
Groetjes, rita.

Ellen zei

Begrijp beiers bont ook niet, maar ziet er indrukwekkend uit.

Groetjes,
Ellen

Anoniem zei

Heb wel dit borduurwerk gedaan en heb 'gewoon' een zoom erin gedaan en dan net als bij jou afgewerkt-door de witte draden heen vastgenaaid met een soort flanelsteek.
succes met dit borduurwerk.
groetjes,Truus uit Drenthe

Hilda zei

Net als Truus uit Drenthe maken wij de zoom met een soort flanel steek. Volgens mij zie ik de steek bij jouw kleed. Je maakt dan de zoom aan de goede kant. In hele oude handwerkboeken kom je afwerken van boerenbont nog tegen.

Ann zei

Volgens mij ziet dat er toch mooi uit hoor!
Vind dit wel een mooie handwerktechniek.
Groetjes,
Ann