donderdag 3 mei 2012

Van de vrijmarkt

Vrijwel elk jaar bezoek ik de Utrechtse vrijmarkt aan de vooravond van Koninginnedag. Soms moet ik die dag eerst werken en dan is het een hele heisa om rond zes uur al op de vrijmarkt te zijn. Dit jaar had ik de 29ste vrij, dus lukte het zonder meer.

Ieder jaar neem ik me dan voor om geen "rommel" te kopen en dat lukt over het algemeen ook wel. Maar ja, wat voor de een troep is, is voor een ander een schat. Zoals dit boekje "Rok&co", voor mij een leuke vondst.
Er staan de nodige schematische tekeningen van allerlei soorten rokken, maar er zijn ook nog een paar andere dingen in te vinden. Tot mijn vreugde werd de tassenbodem nog eens uitgelegd. Niet dat ik het meteen snapte ....

Na uren zoeken op internet, nog eens naar het boekje kijken en het maken van een model op schaal, viel het muntje eindelijk. Hieronder zie je de tas is wording.

Geen opmerkingen: