donderdag 31 mei 2012

Antwerpen


Al een paar maanden geleden vatte het idee post om eens naar Antwerpen af te reizen voor een dagje. Niet dat het zo dichtbij is, maar het is wel te doen. En nu ik Pinkstervakantie heb, is het er echt van gekomen.


Als je aankomt met de trein vanuit Nederland, waan je je in een supermodern station. Dat is ook zo, maar boven de grond is gelukkig het oude gebouw van Antwerpen-Centraal gehandhaafd. Hierboven zie je twee foto's van de mooie hal, met een hangend kunstwerk.


Net als alle andere toeristen liep ik vanaf het station de Meir af, kwam langs de kathedraal en keek uit over de Schelde. Maar mijn doel was het Modemuseum. Voor wie niet bekend is Antwerpen zoals ik, is het flink zoeken. Het was echter de moeite waard. De opstelling van de Nederlandse kostuumverzamelaarster Jacoba de Jonge is niet heel groot, wel heel mooi.

2 opmerkingen:

Johanna Zweden zei

Wat schitterend is Antwerpen toch
Groetjes Joke en een fijne dag

Tania zei

Leuk dat je in mijn stad op bezoek kwam en dat je het leuk vond.