zondag 19 februari 2012

Handwerkbeurs in Zwolle


Eigenlijk had ik gehoopt dat de Handwerkbeurs in mijn voorjaarsvakantie zou plaatsvinden. Echt een leuk uitstapje als je vakantie hebt! Helaas was de beurs een week eerder, maar ik ben tóch gegaan.

Wat was er weer veel te zien! Het is lastig om de hand op de knip te houden bij zoveel moois. Dit jaar viel mij vooral de deelname van een aantal Franse, Duitse en Belgische winkels op. Erg leuk, want zo is de diversiteit groot.


Mijn grootste uitgaaf had ik me vooraf al voorgenomen: een tweejaarlijks abonnement op Handwerken zonder grenzen. Daarnaast heb ik sashiko garen, breiwol, nylon draad om kralen te rijgen, twee kleine borduurpakketjes, haakkatoen en nog een paar dingetjes gekocht. En vooral ook de boeken die ik hier laat zien. Het zijn alle drie borduurboeken, twee Franse en een Duitse. Weet iemand waarom Franse borduurpatronen zoveel duurder zijn dan de Duitse?

4 opmerkingen:

Gingini zei

Geen idee hoor! Maar mooi zijn ze!Dat Montagne patroon zou ik zo voor kunnen vallen.. Ik heb tijden rondgesnuffeld tussen de boeken, maar toch maar bedacht dat ik wel heel veel boeken thuis had staan. ;)
De beurs was druk genoeg naar mijn zin hoor, maar reuze gezellig!

Oude lappen zei

Ik zou het niet weten. Ik vind je aankopen in ieder geval geslaagd. Ik ben ook een fan van franse rode patroontjes.
Zou willen dat ik erbij was geweest in Zwolle maar we hebben in Belgi¨in maart Creativa daar ga ik wel naar toe.
Liefs en een fijne zondag Liliane

Unknown zei

Geen idee maar ik denk wel dat de franse patronen niet zo comercieël zijn dan de duiste e.a. Ze zijn heel mooi maar je vind ze niet overal en ik denk dat het daaraan ligt, ik vind ze trouwens heel mooi... Je hebt prachtige aankopen gedaan.
In Nederland worden er veel meer beurzen gehouden dan bij ons in België ik vind dit wel spijtig :-((

Elza zei

Vooral de duitse borduurkraam vind ik helemaal geweldig.
Mooie aankopen, de Handwerken zonder Grenzen leen ik uit de Bibliotheek dat scheelt een boel.
Maar Zwolle was super.