vrijdag 7 oktober 2011

Vrijdag = Etsy dag

Voorlopig kun je elke vrijdag kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week is het de beurt aan de succesvolle verkoper Treesizeverse die tassen maakt van antieke en vintage materialen.


Na het volgen van een klassieke kleermakersopleiding in Mechelen, heeft hij zo'n 18 jaar niets met deze opleiding gedaan. Maar nu geniet hij opnieuw van het werken met stoffen. Zelf zegt hij:

"Ik maak voornamelijk tassen van antieke en vintage stoffen die ik ga zoeken op markten, en kleine oude winkeltjes, vind het geweldig om daar rond te snuisteren en het geeft me ook het gedroomde excuus, om maandelijks naar Parijs te trekken omdat ik stof nodig heb voor mijn tassen natuurlijk! Mijn designs worden aangepast aan het materiaal, zodat er een soort natuurlijke band is tussen design en materiaal. "


"Doordat de meeste van mijn stoffen toch wel prijzig zijn in aankoop is de prijs van een tas voor sommige mensen aan de hoge kant, maar ik zorg er wel voor dat je een tas hebt die heel lang meegaat, de tas wordt altijd dubbel gestikt dwz, dat ik 2 maal over elk stiksel ga zodat het toch wel sterkere naden zijn en dus de tas in zijn geheel sterker wordt."


Vooralsnog zijn de tassen van Treesizeverse niet elders te koop, al zou dat binnenkort kunnen veranderen. Er is belangstelling van winkels in Engeland en in IJsland.

Geen opmerkingen: