vrijdag 12 augustus 2011

Tunisch lapje


Het heeft toch wel veel tijd gekost om dit lapje in Tunisch haakwerk te voltooien. Zo groot is het niet, ongeveer 21 bij 21 centimeter. Het is voor mij een nieuwe techniek, dus waarschijnlijk ben ik niet zo handig. Maar het werkt ook gewoon niet zo vlot, zeker in vergelijking tot gewoon haakwerk.

Het lapje heeft een wafelachtige stevige structuur gekregen, waarop ik van plan ben een motief in rode kruissteek te gaan borduren. Bij elke steek zit een mooi gaatje, dat als insteekplek kan fungeren. Wat het uiteindelijk wordt, daarover ben ik nog aan het nadenken.

3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ik heb nog niet verdiept in deze techniek, maar het ziet er prachtig fijntjes uit..., leuk om op te borduren! Ben heel benieuwd naar het vervolg..

Groetjes, Elizabeth

Hallo Peetje zei

Ik vind het heel leuk, ik heb wel een tunische haaknaald. ooit gebruikt voor een kruikenzak (Maar uiteindlijk niet afgemaakt) Dit lapje brengt wel ideetjes naar me boven...Je kan er op borduren bv. of leuke applicaties op haken. En dan als schilderijtje ophangen. bij de Ikea heb je bv van die dieptelijstje dan kan je er ook nog wat voorzetten. Of een boeket met witte gehaakte bloemen met alleen een geleurd hartje ...Nu ik daar over denk zou ik bijna aan de slag gaan...

grtjs Petra

Johanna Zweden zei

Wat een enig borduurwerkje is dit geworden.
Groetjes Joke