donderdag 9 september 2010

Kerstkindje


Als ik kerstkaarten borduur, dan geef ik eigenlijk de voorkeur aan voorstellingen die gerelateerd zijn aan het kerstverhaal. Liever deze kribbe dus, dan een kerstmuis of iets dergelijks. Het valt echter helemaal niet mee om mooie en niet te bewerkelijke patronen te vinden die aan mijn criteria voldoen. Dit kleine werkje uit 365 Quick Christmas Designs van Kooler Design Studio heeft tamelijk veel tijd gekost, door de vele kleurnuances en stiksteekjes. Voor een kerstkaart is het aan de kleine kant. Ik denk niet dat ik het nog eens maak.

5 opmerkingen:

Corina zei

't Is wel een heel mooi borduurtje! Ik zoek ook altijd dingen zonder kerstmannen en zo, voor in huis, om zelf te maken en op de kerstkaarten. En inderdaad, dat valt nog niet altijd mee!

Lia zei

Ook al zal het erg klein zijn vind ik deze kribbe met kindje héél erg lief, hoor, Miriam!

Pauline zei

Hallo, in de crossstitcher hebben ze ook vaak erg mooie motiefjes staan die echt op kerst slaan.En in het boek 1000 kruissteekpatronen van Maria Kelly staat een heel leuk en eenvoudig kribje, en een bethlehem borduurtje, heel geschikt en eenvoudig!

Anoniem zei

toch vind ik het een juweeltje :-)

miriam zei

Hij is wel prachtig geworden.

♥ miriam ♥