vrijdag 21 mei 2010

Kringloopwinkel


Bij ons om de hoek zit een grote kringloopwinkel, waar we echter vrijwel nooit komen. Onterecht natuurlijk, want als je er een beetje tijd voor uittrekt kun je er leuke dingen vinden. Zo vond ik vorige week het eerste deel van "Het komplete handwerken" voor anderhalve euro én een van de bijbehorende materiaalpakketten. In het duidelijk ongebruikte pakket zit van alles: kantklosjes, batikmaterialen, frivolité-spoeltjes, een mooi lapje blauwgeruite stof en zo nog het een en ander.

Op de bovenste foto zie je een paar materialen die ik wel herken, namelijk een strijkpatroon met stipjes voor smockwerk en bandweefspulletjes. Maar wat is er in op de onderste foto te zien? Ik heb geen idee!! Misschien dat iemand mij kan helpen? Er zit één plastic "haak" in het pakketje. Van de metalen "ophangdingetjes" zijn er wel een stuk of twintig.

Wie het weet, mag het zeggen ....

8 opmerkingen:

Unknown zei

De bovenste foto herken ik alleen die vierkante kaartjes, omdat we die hier thuis ook hebben...
(al moet ik eerlijk zijn dat ik niet weet waarvoor ze zijn)
En wat de onderste foto is, ik heb geen flauw idee. Ziet er apart uit.

Tania zei

Ben ook wel benieuwd. Staat in het bijbehorende boek er niks over?

Jane zei

What a fantastic find. Hope you find out what the mystery items are soon

Corina zei

Leuke vondsten. Die kaarten voor het kaartweven liggen hier ook nog te wachten tot ik tijd maak het eens te proberen. Dat witte ding wordt volgens mij wel gebruikt als een soort guimpevork, maar dan met aan de ene kant langere lussen dan aan de andere kant, voor franjeranden.

Marian zei

Dit witte ding, heb ik ook en is om kwasten te maken, Je weet wel, die gordijnkwasten. Je wikkelt er garen op en je bind het waar de gleuf zit bij elkaar en daarna doorknippen aan de onderkant. Hoop dat je het snapt.

Miriam zei

Hartelijk bedankt voor jullie reacties. Marian, je hebt inderdaad gelijk. Ik snap ook wat je bedoelt en zal het een keertje uitproberen, ook al weet ik niet direct wat ik met zo'n kwast zal doen.

Tania, het boek en de doos met materialen zijn wel van dezelfde serie, maar horen niet echt bij elkaar. Met andere woorden, deze materialen horen bij een ander deel van het Komplete Handwerken.

Riet zei

Ik heb het complete handwerken ook nog op zolder liggen. Eerlijk gezegd kijk ik er nooit na. Die
" ophangdingen "heb ik dus ook in een bak liggen, ik wist niet dat het van het CH afkomstig was. Wat ik er mee moet weet ik ook niet maar het kan zomaar ineens van pas komen.

Christina zei

Die "ophangdingen" zijn ideaal voor de schouderriem van een tas. Dan kan hij draaien wat ie wil, maar je hangt de riemover je schouder, draait de lussen goed en de tas hangt altijd prima. Ik heb vooral kleine tasjes met zo'n antidraaisysteem, maar ook wel een laptoptas.