zaterdag 20 maart 2010

Gehaakt vaasje


Lang geleden, ik denk dat ik een jaar of 12 was, heb ik eens een wijnfles omgetoverd in een kerstman door de hele fles met rode en witte katoen om te haken. Een plukje watten werd de baard, en met een paar stiksteekjes borduurde ik een gezicht. Overigens werd ik daarbij geïnspireerd door een artikeltje in de Ariadne, ik had het zeker niet geheel zelf bedacht.

Toen ik laatst een klein langwerpig glazen potje naar de glasbak wilde brengen, dacht ik daar opeens aan terug en besloot ik het potje toch niet weg te gooien. In plaats daarvan heb ik een paar fleurige bollen katoen opgezocht en het potje omgetoverd in een vaasje.

Zo maar op de bonnefooi ben ik gaan haken, en dat kun je aan het resultaat een klein beetje zien. Vooral het vormen van een gelijkmatige buik met een beetje vulsel, bleek niet mee te vallen. Het vaasje is iets plomper geworden dan ik op voorhand in mijn hoofd had, maar het kleurt leuk bij de gordijnen in de woonkamer. Binnenkort zal ik er eens een paar voorjaarsbloemetjes inzetten, om te zien hoe het dan staat.

6 opmerkingen:

Corina zei

Wat een leuk idee, in zonnige kleurtjes.

Jane zei

What a brilliant idea, looks fantastic

Laura zei

Erg mooi geworden en van die gezellige kleurtjes. Gelijk wat vrolijkheid in huis met deze sombere dag. Groetjes van Laura

Miriam zei

Wat een vrolijk vaasje! Leuk idee om dat zo te doen.

Groetjes
Miriam

studiowit zei

Wat leuk!
Zeker met de komende paasdagen vast heel gezellig op tafel.

Willy zei

Wat is dat een leuk idee om een vaas te haken.
De freebee van Gazette heb ik ook geborduurd. Ik ben er een kaartje van gemaakt.
Groetjes