donderdag 11 maart 2010

Diamond stitch


Met enige aarzeling ben ik aan een nieuwe reeks van "Take a Stitch on Tuesday" begonnen. Elke week een nieuwe steek is een aardige verplichting. Wel een verplichting die ik mezelf opleg natuurlijk en waar ik dus ook weer onder uit kan, maar toch.

Nu ik eenmaal gestart ben, heb ik er wel weer lol in. De eerste steek van TAST2 was de "diamond stitch". Het valt niet mee om deze steek regelmatig te krijgen en dat is me dan ook niet steeds gelukt. Ook mijn experimenten met de steek zijn niet allemaal geslaagd te noemen. De cirkels bijvoorbeeld zijn niet helemaal rond geworden en je kunt zien waar ik begonnen ben aan de cirkel. Dat vind ik niet mooi.

De groene verticale rij aan de rechterkant bestaat uit een regelmatige afwisseling van grote en kleine steken. Ondanks het foutje dat ik daarin gemaakt heb, kijk ik daar wel met plezier naar.

Zoals je kunt zien werk ik op het formaat van een ansichtkaart. Ik ben van plan om een soort stekendagboek te maken van de wekelijkse exercities. Hoe ik de dagboekbladen tot een geheel ga maken weet ik nog even niet, maar omdat ik pas één blad heb geborduurd hoeft dat probleempje nog niet dringend te worden opgelost.

4 opmerkingen:

Aty zei

vind het al heel mooi en dat voor het eerst

groetjes

Lakshmi zei

Miriam ur diamond stitch is beautiful...

veena zei

hi miriam
your diamond stitch is so beautiful. waiting to see your knotted loop stitch

Annet zei

Dit ziet er goed uit, leuk dat je ook begonnen bent. Ik heb deze steek nog niet in een rondje uitgeprobeerd, zo te zien lukt dat ook. Ik ga een fiberbook van deze TAST maken met 4 steken per bladzijde. Ati (Ati's little world) had daar laatst een goede uitleg van op haar blog.