woensdag 20 januari 2010

Kaartweven


Afgelopen zaterdag heb ik een bezoekje gebracht aan twee plaatselijke kringloopwinkels, op zoek naar tweedehands handwerkboeken en eventuele handwerkmaterialen. Handwerkmaterialen waren er in het geheel niet en de hoeveelheid handwerkboeken was ook erg mager. Toch mocht ik me voor anderhalve euro de nieuwe eigenaar van bovenstaand boekje noemen. Het lijkt me de moeite waard om de techniek van het kaartweven eens uit te proberen. De benodigdheden (speelkaarten, draad, een houtje) heb ik in ieder geval al in huis.

1 opmerking:

TessaS zei

Hé wat leuk, dat boekje heb ik hier ook naast me liggen! Ik heb het al jaren, maar alleen heel lang geleden iets mee gedaan, toen ik een jaar of 13 was. Via Ravelry kwam ik het weer tegen en heb ik het boekje weer uit mijn boekenkast gehaald. Nu was ik op internet op zoek naar meer informatie, en zo kwam ik bij jou terecht.
Heb je er al iets mee gemaakt? Ik kan me herinneren dat het een heel gedoe was om alles in te rijgen. Maar als dat eenmaal was gelukt ging het verder vrij soepel. En het resultaat was prachtig (terwijl ik het toen moest doen met heel goedkoop garen, restjes breiwol voornamelijk van mijn moeder).