donderdag 20 augustus 2009

Verhuisvondsten (3)

Bij het weer inruimen van de boekenkasten kom ik van alles tegen. Dubbele boeken bijvoorbeeld, dus titels waarvan ik twee exemplaren bezit zonder het zelf te weten. Beetje vreemd natuurlijk, ik geef die dubbelen maar weg.

Op handwerkgebied vond ik een erg leuk boekje over het poppenhuis van Sara Ploos van Amstel-Rothé, dat zich in het Frans Halsmuseum bevindt. Dit poppenhuis bevat bijna 1000 kleine voorwerpjes, gemaakt op een schaal van 1 op 10.


De gedetailleerde foto's tonen veel van deze voorwerpen, zoals dit geborduurde kamerscherm en het textiel uit de kinderkamer.

1 opmerking:

Plakhuis zei

Het blijft toch altijd leuk he! Mijn poppenhuis moet ook nodig weer in ere worden hersteld. Misschien lukt me het nog voor de kerst. Heb heel veel minikerstspullen ooit gemaakt.