dinsdag 9 juni 2009

Handwerkblogs in het Nederlands

Vanaf vandaag wil ik elke tweede dinsdag van de maand een lijstje Nederlandstalige blogs over handwerken publiceren. Dat zijn er namelijk best veel, heb ik zo ondertussen ontdekt. Maar om ze te vinden ..... dat valt niet altijd mee!

Meteen maak ik natuurlijk een beginnetje. Wil je jouw blog ook onder de aandacht brengen, laat dan een reactie achter onder dit bericht of stuur me een mailtje. Overigens beperk ik me tot blogs die grotendeels over een of meerdere vormen van handwerken gaan en neem ik ook geen Engelstalige blogs op in mijn overzichtjes.

Algemeen
Weblog van Berthi
Met een ijzeren regelmaat plaatst Berthi elke dag een lezenswaardig bericht op haar blog, die een flinke schare lezers kent. Speciaal het vermelden waard is de serie het Pronkjournaal.

YokkoBears
Fleur is berendokter en uiteraard schrijft ze daarover op haar blog. Daarnaast werkt ze aan een breirol, waarvan ze de patroontjes met de lezers deelt, en maakt ze nog veel meer.

Borduren
Elzaborduur
Zoals aan de titel te zien is, gaat deze blog vooral over borduren. Soms komen ook andere handwerktechnieken voorbij. Elza is een actieve blogster, die in 2008 meer dan 200 berichtjes op haar weblog plaatste!

Handwerkblog van Marie-Antoinette
Elke zondagavond publiceert Marie-Antoinette een bericht op haar blog, vaak met foto's van prachtige borduurwerken en soms ook een door haar ontworpen patroon.

Nuttig en Fraai
Marcella schrijft op haar blog over verschillende onderwerpen, maar de nadruk ligt toch vooral op borduren. De getoonde werkstukken zijn om van te watertanden!

Stitch-Creations
Ondanks de Engelse naam is deze blog van Anita tweetalig, in het Nederlands en in het Engels. Naast haar eigen borduurwerk, publiceert zij ook leuke borduurpatroontjes.

3 opmerkingen:

studiowit zei

Leuk idee, Miriam.

MarianneP zei

Leuk idee! Ik lees graag handwerkblogs en schrijf ook regelmatig over handwerkonderwerpen.

Wendy zei

erg leuk idee inderdaad !
als je op mijn blog kijkt dan zie je ook een aantal blogs in het Nederlands vermeld staan.
het is inderdaad soms even zoeken, maar ze zijn er wel !